| Pre každého otvorená cesta k vzdelaniu – zvýšenie inkluzívnosti v Základnej škole Rohožník |   |   |   | 
| V našej škole máme 36 individuálne integrovaných žiakov s rôznym zdravotným znevýhodnením (žiakov s poruchami učenia, s poruchami aktivity a pozornosti, správania, žiakov so sluchovým, telesným, mentálnym postihnutím, s narušenou komunikačnou schopnosťou i autizmom. Títo majú personálne i materiálno-technické zabezpečenie. Venujú sa im odborní zamestnanci /školský logopéd a špeciálny pedagóg/. Ich počet však stúpa, preto je nesmierne dôležité vytvárať ďalšie pracovné miesta. Vďaka projektu z Európskemu sociálnemu fondu Pre každého otvorená cesta k vzdelaniu – zvýšenie inkluzívnosti v Základnej škole Rohožník sme získali finančné prostriedky na pracovné miesto špeciálneho pedagóga a troch asistentov učiteľa. Havnou náplňou špeciálneho pedagóga je:  vykonávanie odbornej činnosti v rámci špeciálno-pedagogickej diagnostiky,  poskytovať špeciálno-pedagogické poradenstvo a konzultácie zákonným zástupcom, pedagogickým zamestnancom,  spolupracovať s centrami pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, s centrami špeciálno-pedagogického pradenstva,  spolupodielať sa na vytváraní, aktualizácií individuálno výchovno-vzdelávacích programoch pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, následne sa podielať na aplikácii v praxi,  dohliadať na používanie kompenzačných pomôcok,  systematicky sa vzdelávať v oblasti špeciálnej pedagogiky, psychológie, sledovať nové prístupy a trendy v odborných oblastiach,  zúčastňovať sa zápisu do 1. ročníka,  podieľať san a vypracovaní akčného plánu pre inkluzívne vzdelávanie,  pravidelne realizovať reedukácie. Hlavnou náplňou práce asistentov učiteľa je:  bezprostredná pomoc a spolupráca s učiteľom v triede,  priama činnosť so žiakmi so ŠVVP na vyučovacom procese,  príprava kompenzačných pomocôk,  fotenie poznámok, úprava materiálov,  pomoc pri niektorých sebaobslužných činnostiach,  vykonávanie dozoru počas prestávok v triede zameraného na žiakov so ŠVVP,  dohľad pri presune týchto žiakov na hodiny telesnej a športovej výchovy, do odborných učební...,  pomoc pri aktivitách organizovaných školou,  vedenie denníka asistenta učiteľa. Časový harmonorgam projektu je nastavený s ohľadom na efektívne vynaloženie finančných prostriedkov na jednotlivé činnosti s cieľom úspešne realizovať hlavné výstupy projektu, t.j. zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie žiakov. | 






.jpg)
.jpg)





